angin ahmar

Cegah Stroke atau Angin Ahmar Sebelum Anda Terlantar Lumpuh Sepanjang Hayat

15:17

"Abah, besar nanti, Adik nak kerja kat farmasi macam Abah" kata Aqif sambil tangannya laju menyuap nasik.


"Alhamdulillah. Nanti Adik boleh la tolong Abah jaga satu kedai farmasi Abah ye?" balas aku sambil tersenyum.
"Boleh je. Adik memang nak kerja Farmasi macam Abah". Tangannya terus menyuap nasi ke mulutnya.

Tiba-tiba Aryan mencelah,

"Mana boleh, Aqif. Masa tu Abah dah mati la. Sebab masa tu kita kan dah besar" kata anak sulungku itu dengan penuh yakin.

Masa tu hati ini cukup tersentak. Macam-macam persoalan yang bermain di fikiran.

"Sempat ke aku nak tengok anak-anak syurgaku ini membesar?".

"Sempat ke aku nak tengok mereka berumah tangga?"

"Sempat ke aku nak tengok cucu aku nanti?"

Nasiblah isteriku memberi jawapan yang sangat jitu buat anak-anak ini.

"Kalau Tok dan Wan pun masih hidup masa Abah dan Ibu kahwin dan juga masa Aryan, Aqif dan Ainur lahir, mesti la Abah dan Ibu nak juga tengok Aryan, Aqif dan Ainur besar dan ada anak sendiri. 

Aryan, Aqif dan Ainur kena la hari-hari doa supaya Abah dan Ibu panjang umur ya".

Ketiga-tiga mereka mengangguk puas hati dengan jawapan ibunya.
Namun, aku masih terdiam. Sebab baru je semalam terbaca tentang satu artikel tentang stroke ni.
Statistik terbaru menunjukkan kadar kemasukan ke hospital akibat stroke di antara tahun 1995 hinga 2008 bagi mereka dalam lingkungan umur 15 hingga 44 tahun, telah MENINGKAT antara 30-37%!!!
Dan Abah pula baru cerita tentang anak saudara kenalannya yang baru berumur 22 tahun diserang stroke sehingga lumpuh. 

Dan yang menyedihkan adalah, tiada sesiapa yang mahu menjaganya lagi. Kini dia dijaga di Rumah Penjagaan yang diuruskan oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat.

Persoalannya, adakah aku ingin menjadi sepertinya? Pasti tidak!! Adakah anda ingin jadi sepertinya? Anda tentukan sendiri jawapannya ya?

Apa Yang Perlu Kita Lakukan Untuk Elak Stroke atau Angin Ahmar?

1. Sentiasa amalkan Tips Cegah Angin Ahmar Kini Semudah ABC

2. Konsisten dalam mengamalkan petua Cegah Angin Ahmar atau Stroke dari Pandangan Islam

3. Mengambil tahu Tanda-tanda Serangan Stroke dan Angin Ahmar yang Wajib Semua Orang Tahu supaya kesan stroke dapat diturunkan dengan drastik.

Ingat, kesan strok menurun jika anda mendapat rawatan dalam tempoh 30 minit daripada serangan terjadi!!

Dan jika ditakdirkan anda diserang stroke,


Yang pasti, pastikan anda amalkan Gaya Hidup Yang Sihat serta amalkan pengambilan nutrien yang mencukupi. Ambil suplemen bagi memastikan keperluan nutrisi anda dipenuhi.

Kenapa Saya Pilih Suplemen Shaklee?


Ini kerana hasil kajian Landmark Study yang dilaksanakan oleh Dr. Elizabeth Blacburn, pemenang Hadiah Nobel 2009 (Physiology or Medicine) membuktikan
Pengguna vitamin Shakee adalah 2 hingga 3 kali lebih rendah risiko diserang sakit jantung, stroke, kegagalan jantung, emphysema dan angina

Bagaimana Resveratrol Boleh Membantu?

1. Menjadikan Sel Lebih Sensitif Terhadap Insulin
Apa kaitan insulin? Gula yang tinggi akan naikkan produksi insulin. Namun, jika sel jadi tak sensitif (akibat kencing manis), insulin ni akan terus berada dalam darah.

Jangan terkejut, insulin ini akan buat macam-macam perkara termasuklah naikkan tekanan darah dan paras kolesterol. Jadi resveratrol boleh membantu insulin lebih mudah masuk ke dalam sel.

2. Tambah tenaga dengan meningkatkan jumlah mitokondria
Resveratrol membantu meningkatkan penghasilan (biogenesis) mitokondria di dalam sel. Mitokondria berfungsi sebagai "loji tenaga" bagi sel. Lebih banyak mitokondria, lebih banyak tenaga lebih mudah dihasilkan.
Ditambah pula dengan kesan No 1 di atas, sel akan dapat menukarkan gula kepada tenaga dengan lebih banyak. Hasilnya, gula terkawal dan tenaga bertambah.

3. Melambatkan proses pembentukan protein AGE
Protein AGE ni apa? Protein dah tua? Hmmm, boleh la kata macam tu. Sebenarnya, protein AGE adalah protein atau asid lemak yang telah dirosakkan oleh glukusa yang tinggi dalam darah.

AGE atau Advanced Glycation End-product terjadi akibat terlalu banyak gula di dalam darah. Alaaa, macam kita rendam kentang dalam air gula. Lama-lama ia akan menyelaputi kentang tersebut.

Masalahnya, protein atau asid lemak yang diselaputi ini, dah tak boleh terima apa-apa dari luar. Macam ada lapisan pelindung a.k.a "force field" yang kuat. Akhirnya, ia akan kehabisan "bahan bakar", bertukar rupa, hilang fungsi dan akhirnya rosak. 

Inilah permulaan kepada proses penuaan dan bagaimana kerosakan organ yang membawa kepada penyakit bermula.

Resveratrol telah terbukti berkeupayaan untuk memperlahankan proses pembentukan protein AGE. Ini bermakna, dengan pengambilan konsisten, risiko anda boleh dikurangkan tau.

4. Memperlahankan proses inflamasi/ keradangan
Ingat lagi tentang "Silent Inflammation"?  Kita sebenarnya umpama sebuah gunung berapi menunggu untuk meletup.

Ini kerana inflamasi sentiasa berlaku di dalam tubuh. Jika kita gagal mengawalnya, kerosakan yang lebih teruk tidak dapat dielakkan sepertimana epal di bawah ini.
Resveratrol adalah satu antioksidan yang terbaik. Ia membantu memperlahankan proses ini. Macam dalam gambar di atas, jika proses ini dapat dihentikan, kerosakan yang lebih besar dapat dihentikan.

5. Melindungi sel daripada kerosakan DNA
Secara ringkas, DNA dalam sel kita yang tentukan apakah bentuk sel yang dihasilkan. Jika DNA rosak, sel yang terhasil juga akan rosak dan tidak dapat berfungsi dengan betul.

Resveratrol telah terbukti membantu melindungi sel daripada kerosakan DNA. Ia juga memperlahankan proses pemendekan struktur telomere pada DNA.

Ini ditemui melalui kajian oleh Dr Elizabeth Blackburn, pemenang Nobel Prize in Physiology or Medicine 2009.
**Cross-Sectional Analysis of Telomere Length in People 33-80 Years of Age: Effects of Dietary Supplementation. Harley CB et al. (2014) 55th Annual Conference, JACN, Vol. 33(5), p414.

Mengapa Vivix?
Resveratrol merupakan satu bahan aktif yang terbukti mampu membantu menurunkan bacaan gula di dalam darah. 

Namun, resveratrol di dalam Vivix adalah lebih unik kerana diperkaya dengan beberapa polifenol yang dipilih khas tau!

Gabungan ini mampu meningkatkan keberkesanan resveratrol hampir 13 kali ganda dalam menjalankan tugasnya!

Jom Order Vivix Shaklee Sekarang

Cara 1 :
Dapatkan Vivix anda dengan klik pada ikon Vivix di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak HQ Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.


Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang



Cara 3 :
Inginkan diskaun sehingga 15% atau promosi hebat bagi produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang di nombor di bawah. Saya tunggu panggilan anda :)


Shaklee Distributor & Bussiness Leader
868991

Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts