Kecantikan Kulit

7 Nutrisi Terbaik Untuk Kulit Supaya Anda Boleh Mempunyai Kulit Selicin Sutera

11:50

Masalah kulit adalah masalah sejagat. Betul tak? Semua orang hadapinya. Bagi yang bernasib baik, mereka mungkin hanya mengalami jerawat. Namun bagi yang lebih disayangi oleh Tuhan Yang Mencipta, penyakit kulit ini didatangkan sebagai ujian dalam bentuk ekzema atau psoriasis. Tapi jangan risau, ini adalah 7 Nutrisi Terbaik Untuk Kulit Supaya Anda Boleh Mempunyai Kulit Selicin Sutera.


1) Omega-3
Kekurangan asid lemak Omega-3 akan menyebabkan kulit menjadi kedut dan kering yang selalunya berlaku apabila meningkat usia.

Omega-3 juga membanu mengurangkan simptom ekzema kerana sifat anti-radangnya.

Omega-3 boleh didapati daripada ikan yang berminyak seperti ikan salmon. Ia adalah sumber terbaik bagi asid lemak Omega-3 dan menjadikan kulit lebih lembap dan "glowing" dari dalam.

Namun, pada masa kini, ikan salmon lebih banyak diternak dan nilai khasiatnya sudah semakin menurun. Oleh yang demikian, anda dicadangkan untuk mengambil suplemen OmegaGuard daripada Shaklee.

OmegaGuard™ membekalkan spektrum lengkap tujuh jenis asid lemak perlu Omega-3 tulen, yang biasanya ditemui secara semula jadi dalam ikan kecil di habitat lautan dalaman air sejuk. Setiap hidangan mengandungi kepekatan 999mg Omega-3 (546mg EPA yang bermanfaat untuk kesihatan anda dan 360mg DHA yang penting untuk perkembangan dan fungsi normal tubuh).
 OmegaGuard
OmegaGuard
2) Vitamin C
Radikal bebas boleh mengakibatkan kerosakan pada sel-sel kulit dan juga sel-sel lain di dalam tubuh. Ini boleh menyebabkan kulit menjadi rosak dan penuaan boleh berlaku.

Berfungsi sebagai antioksidan, Vitamin C membantu tubuh untuk memperlahankan tindakbalas radikal bebas di dalam tubuh. Apabila radikal bebas berjaya dikawal, kerosakan sel-sel tubuh boleh kiturunkan ke paras minima dan proses penuaan boleh diperlahankan.

Tubuh anda mampu melakukan pelbagai perkara, tetapi ia tidak dapat menghasilkan atau menyimpan vitamin C. Oleh itu, anda perlu sentiasa mengambil vitamin C untuk tubuh anda melalui pemakanan harian dan suplemen.

Sustained Release Vita-C Plus adalah: 
  • produk semula jadi yang diperolehi daripada ekstrak jagung yang sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.
  • mempunyai sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa lima jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dan mengurang pembaziran. Ini bersamaan dengan pengambilan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam.
  • diperkayakan dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin C, untuk meningkatkan lagi keberkesananya.

3) Kolagen
Kolagen bertindak seperti “gam” yang mengikat tubuh anda dan ia ditemui dalam otot, tulang, tendon dan paling banyak, dalam kulit. Kolegen dikenali kerana manfaatnya kepada kulit, seperti menjadikan kulit anda lebih tegang, elastik, dan gebu, mengurangkan liang pori, kedutan dan garis halus, merangsang kulit yang lebih cerah dan licin, kuku yang kuat serta rambut yang lebat dan bersinar.

Pengeluaran kolagen secara semula jadi berkurangan apabila umur bertambah, menyebabkan kulit kendur, kedutan dan garis halus terbentuk dan rawan pada sendi menjadi lemah. 

Shaklee Collagen Powder menyediakan kepada anda 4,000mg Kolagen proprietari RSS (Sisik Ikan Merah), kolagen yang dipilih dengan teliti yang diekstrak daripada sisik Ikan Merah.

Bukan sekadar memberikan kolagen, ia turut mengandungi tujuh ramuan utama termasuk ekstrak biji Camellia Japonica, ekstrak Pfaffia, eskstrak kerang-kerangan, Laktobasilus asidofilus, Vitamin C, B2 dan B6.

Berat molekul rendah untuk penyerapan yang tinggi.

Pek individu untuk pengambilan segera, bila-bila masa, di mana sahaja


4) Vitamin E

Jika mahukan kulit yang cantik, pastikan anda tidak lupa untuk memastikan Vitamin E ada dalam senarai nutrisi harian anda. ia membantu mengekalkan kelembapan kulit dan membantu proses penyembuhan kulit.
  • Satu kapsul menyediakan 400IU vitamin E dari sumber semula jadi daripada minyak kacang soya dalam bentuk D-alfa-tokoferol, yang merupakan bentuk aktif biologi vitamin E dan lebih mudah diserap dalam tubuh.
  • 65mcg selenium untuk melengkapi aktiviti vitamin E bagi memberi fungsi optimum.
  • 39.4mg Ekstrak Biji Anggur, mengandungi proantosianidin, sebatian yang mempunyai kandungan antioksidan yang bagus.
5) Protein
Protein adalah sumber asid amino, seperti blok yang membina tubuh anda, seperti batu bata yang membina rumah anda. Ia memainkan peranan penting bagi setiap fungsi tubuh untuk pertumbuhan and perkembangan termasuklah sel kulit.
Shaklee menggunakan protein soya yang tidak-diubahsuai secara genetik (Bukan-GMO) di bawah Program Pengekalan Identiti (IPP).
  • Setiap hidangan membekalkan 14 gram protein berasaskan tumbuhan. Protein soya membantu menurunkan paras kolesterol.
  • Mempunyai skor PDCAAS (Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score) 1.0 – penarafan yang tertinggi dan bersamaan dengan skor yang diberikan pada protein haiwan.
  • Membekalkan 9 asid amino.
  • Tinggi dengan kalsium yang membantu perkembangan tulang dan gigi yang kuat.

6) Vitamin A
Vitamin A boleh didapati dalam pelbagai jenis makanan yang berwarna oren. Sayuran berwarna oren seperti lobak merah, labu serta ubi keledek mengandungi paras beta-karotena serta karotenoids lain yang sangat tinggi.

Beta karotena adalah bagus untuk membentuk perlindungan semulajadi terhadap pancaran UV yang merosakkan dari matahari dan membantu menghalang kerosakan kulit akibat pendedahan tersebut.

Oleh kerana psoriasis adalah satu bentuk penyakit radang, diet yang mengandungi lengkap dengan sayur serta buah-buahan boleh membantu mengurangkan tanda-tanda psoriasis.

CarotoMax® membekalkan enam karotenoid penting termasuk astaxantin, alfa dan beta karotena, likopena, lutein dan zeaxantin daripada ekstrak pekat. Membekalkan lebih 13mg karotenoid dalam setiap hidangan. Ia melebihi 1.5x berbanding anggaran purata pengambilan harian.


7) Resveratrol
Merupakan salah satu penemuan yang menakjubkan kerana kemampuannya untuk bertindak sebagai antioksidan. Antioksidan membantu mengawal kesan tindak balas radikal bebas yang akhirnya memberikan kesan yang sangat bagus terhadap kesihatan kulit.

Campuran proprietari saintifik termaju kami adalah berasaskan anggur muscadine – salah satu buah-buahan semula jadi paling sukar diperolehi dan paling berkuasa. Anggur muscadine mengandungi rangkaian lengkap polifenol yang ditemui dalam anggur lain. Tidak seperti anggur lain, muscadine mengandungi pekatan luar biasa asid elagik dan elagitanin yang apabila digabungkan dengan polifenol lain, menghasilkan kuasa antioksidan yang sangat hebat.

Di Shaklee, kami memanfaatkan keberkesanan anggur muscadine ini ke dalam setiap botol Vivix menggunakan proses pengekstrakan berpaten untuk mendapatkan kepekatan yang tinggi dan mengekalkan bioaktif polifenol.

Adakah Produk Shaklee Benar-benar Membantu Mereka Yang Telah Mencubanya?











Jika anda ingin mencuba mana-mana produk Shaklee, sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat  dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang

TAWARAN HEBAT!!!
Mahukan diskaun sehingga 15% bagi semua produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang!!

TAWARAN HEBAT!
Shaklee Distributor & Bussiness Leader

868991

Disclaimer :
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.

This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts