Bisnes Tips

Mampukah Perniagaan Shaklee Untung dan Berjaya Sampai Boleh Berhenti Kerja?

10:00

"Akak,boleh ke perniagaan Shaklee untung dan berjaya? berapa banyak untung kalau buat bisnes Shaklee ni?"

"Nak untung dunia ke untung akhirat?"

"Hah? Eh mestilah  nak dua-dua kak. Hidup kat dunia pun perlu pakai duit. Kat akhirat nanti lagi la penting, sebab dah mati mana boleh patah balik nak hidup semual".

"Ha, pandai!"

Jadi nak untung dua-dua, bisnes ikut apa yang Allah suka. Apa yang Nabi suka. Bukan apa yang manusia suka.

Faham tak?

Contohnya bisnes Shaklee, kita sebagai pemegang amanah syarikat. Syarikat bagi harga ahli untuk yang daftar ahli. Nak jual pada yang bukan ahli, kena jual harga runcit. Kita pun dah tanda persetujuan nak ikut peraturan masa mendaftar dulu kan?

Syarikat tak tetapkan harga suka-suka. Mereka nak jaga kebajikan penjual semua. Jangan undercut harga semata-mata nak untung lebih, uv lebih, nak naik rank.
.
Mungkin bagi kita untung runcit tu sikit. Tapi ada yang buat bisnes untuk kelangsungan hidup, beli susu anak, pampers, duit belanja sekolah dan lain-lain.

Selain tu, kos penghantaran atau pengeposan pun penting tau. Setiap barang customer order, masukkan sekali kos penghantaran yang merangkumi upah kita, duit minyak dan duit tol jika terlibat.

Kalau tak ambil, takkan kita pulak yang nak cover kos mereka? Kita pun nak beli barang dari Shaklee kena keluarkan kos ni kan? Kalau tak barang pun tak sampai pada kita betul?

Jadi buat bisnes cari redha Allah. Jangan menindas orang lain kerana Allah tak pernah tidur. Dia nampak salah laku kita. Kezaliman yang kita buat sebab langgar 'amanah' syarikat. Duit dari bisnes kita tu yang kita buat makan pakai untuk keluarga kan? Maka carilah keberkatan untuk itu.

doa perniagaan untung dan berjaya

Akhir sekali, boleh amalkan doa seperti di bawah ni. Amalkan sekali tips-tips menjemput rezeki. Sesungguhnya Allah pemilik yang ada di langit dan di bumi. Minta Dia hantar customer yang mahu dan mampu untuk berurusniaga dengan kita. Yang menghirmati hak kita sebagai seorang penjual. Bukan customer yang suka ambil kesempatan.

Doa Perniagaan Untung Berjaya


Saya doakan kejayaan bisnes anda hari ini, esok dan selama-lamanya. Ameen

Shaklee Distributor & Bussiness Leader
012-4637064
868991

#tsunamishaklee #adrenalinG3

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts