vertigo

Kerap Pening Kepala Pusing Dan Migrain Petanda Vertigo?

10:30

Masa musim panas macam ni, ramai yang mengadu Kerap Pening Kepala Pusing Dan Migrain pada saya. Selalunya, punca utama adalah kurang minum air (dehidrasi) dan solusinya adalah tingkatkan pengambilan air sahaja. Tapi ika anda telah cuba cara di atas dan masih lagi Kerap Pening Kepala Pusing Dan Migrain, anda mungkin, DIULANGI mungkin mengalami petanda Vertigo.

Masa mula-mula dengar perkataan vertigo ni pada tahun 2006 tak salah. Masa tu tak ada lah ambil pusing sangat. Tapi yang saya tahu masa tu arwah Mak Teh (kembali ke rahmatullah pada tahun 2012) saya tu selalu sangat pening.

Kerap Pening Kepala Pusing Dan Migrain Petanda Vertigo

Setiap kali pening memang tak boleh bangun. Baring pun rasa pening. Pejam je mata rasa pening. Memang agak mengganggu aktiviti harian dia. Kesian sangat tengok. Lepas arwah meninggal memang saya tak pernah dengar lagi pasal vertigo ni.

Sampailah satu hari tu saya baca perkongsian Master Zura mengenai suami beliau yang di sahkan menghidapi vertigo. Menurut pemeriksaan doktor di hospital jika terlambat membuat pemeriksaan, ada risiko menjadi pekak. Wah, takutnya!

Serius betul rupanya vertigo ni ye. Tanpa bertangguh, terus saya mencari maklumat untuk tahu sebanyak mungkin berkenaan penyakit ini. Yang paling penting bagaimana nak tahu betul ke Kerap Pening Kepala Pusing Dan Migrain Petanda Vertigo.

keadaan pesakit vertigo

Penyebab Pening

Mengikut kata Dr Fuziah Paimin dari artikel yang beliau tulis di Utusan Malaysia terdapat 3 jenis penyebab pening iaitu:

1. Vertigo - Kepala berpusing atau rasa persekitaran pusing. Ia banyak di akibatkan oleh gangguan pada struktur telinga tengah, keradangan, perubahan posisi badan dan kurangnya aliran darah ke telinga.

2. Sakit kepala yang ringan - hilang cecair dalam badan, panik, bernafas dengan cepat, anemia dan sebagainya

3. Muntah - loya ketika menaiki kenderaan

Banyak sebab juga ye yang boleh mencetus pening ni rupanya. Tetapi apakah perkaitannya dengan vertigo? Macam mana kita nak tahu atau sahkan apabila kita pening tu sebenarnya kita menghidap vertigo ?

Ia hanya boleh di sahkan oleh doktor hasil pemeriksaan rasmi. Doktor akan memberitahu salah satu penyebabnya. Anda kena pastikan yang mana satu yang anda alami bagi memudahkan urusan rawatan kelak.

  • Gangguan telinga tengah (vestibular neuronitis akut atau labyrinthitis)
  • Sekali sekala ,benign vertigo berkaitan dengan perubahan kedudukan badan.
  • Mastoiditis (radangan pada mastoid)
  • Kurang aliran darah ke telinga tengah akibat atherosclerosis (plak lemak dalam salur darah) Ia selalu berlaku pada pesakit pesakit Diabetis Mellitus (Kencing manis), Hypertension (Darah tinggi) dan Hypercholestrolaemia (berlebihan kolestrol dalam darah

Kembali kepada kisah Suami Master Zura tadi, sekali lagi dia di serang vertigo semasa dalam trip ke US pada tahun 2014. 23 jam penerbangan mungkin memberi kesan tekanan yang kuat kepada suami beliau. Hampir satu hari suntuk dalam kapal terbang!

Pengakuan Pesakit Vertigo
Testimonial Vertigo Suami Master Zura

Sampai sahaja di hotel keadaan jadi semakin teruk. Suami beliau muntah dan muntah dan muntah tanpa henti. Yang paling membuatkan beliau susah hati, keesokkan paginya suami beliau tak mampu bangun langsung. Badan jadi lembik tak berdaya. Nak bergerak pun tak boleh sampaikan suami beliau terlintas di fikiran,

 "Aku dah lumpuh ke?" 

Nauzubillah.

Nak jadi cerita terpaksa la beliau cari klinik di US tu. Balik hotel, makan ubat tapi bila bangun tak lega jugak! Kepala jadi makin lagi berat. langsung tak boleh angkat!

Hah sudah. Kalau saya pun panik. Apa lagi nak buat ni? Dah la kat tempat orang kan. Think.. think.. think... 

Mujur ada rakan delegasi mencadangkan pada beliau untuk berikan Vivix dan Performance Drink. Tanpa bertangguh Master Zura pun suapkan untuk suami beliau. Bibir dah kering-kering mungkin sebab perubahan cuaca sama. Muka dah pucat. Mungkin di sebabkan oleh muntah dan sakit. Makan minum apa pun tak lalu.

Alhamdulillah setelah konsisten mengambil Vivix 2 jam sekali tanpa gagal, keadaan suami beliau semakin kuat dan hampir pulih.Ada rezeki terlibat aktiviti yang telah di aturkan sepanjang persidangan antarabangsa tu.

Hebat juga ye penangan vertigo ni. Suami Master Zura tu asalnya ada resdung je. Rupa-rupanya muntah dan letih lesu yang di alami oleh suami Master Zura tu merupakan antara gejala vertigo.

Selain itu mungkin penghidapnya akan mengalami simptom yang berbeza seperti:

  • Hilang keseimbangan
  • Loya
  • Tidak stabil
  • Sakit kepala sedikit
  • Pitam
  • Lemah
  • Sukar memberi tumpuan
  • Pandangan kabur selepas menggerakkan kepala dengan cepat
  • Perasaan penuh dalam telinga, berdengung atau berdesing dalam telinga dan kadang kala hilang pendengaran .

Nilai Harga Sebotol Vivix

Semenjak detik itu Vivix memang tak pernah lekang dalam hidup Master Zura. Sudah semestinya sebagai isteri beliau mahu  memberikan yang terbaik untuk kesihatan suami beliau. 

Bila sendiri dah sakit mahu masih kira-kira duit? Memang rugi kalau masih berkira.
Kepala rasa melayang Vivix

Masa ni lah sepatautnya duit jatuh kepada perkara nombor dua. Apalah sangat harga sebotol Vivix tu nak di bandingkan dengan kesihatan orang yang kita sayang dan cinta kan. Hanya kerana sayang, berbotol-botol Vivix sanggup direnangi.

Memetik kata Master Zura

"What? muka handsome tapi pekak? Oh No..!"

Sebotol Vivix 150 ml hanya RM475. 

Tapi jika anda beli terus 2 botol anda layak dapat pendaftaran ahli secara PERCUMA dan semestinya automatik harga ahli anda yang punya. 

Bulan depan anda akan terus dapat cash bonus sebanyak RM38 di kreditkan ke akaun anda.


Vivix Shaklee dan vertigo

Berapa punya untung tu? Tu belum masuk konsultasi berterusan nak tanya apa-apa berkenaan suplemen 24 jam. 

Dapatkan segera stok Vivix anda sebelum terlambat. Kalau dah pekak, tak dapek den nak menolong eh!

Bonus beli Vivix - Boleh jadi kacak bergaya macam suami Master Zura. 

Jom Order Vivix Shaklee Sekarang

Cara 1 :

Dapatkan Vivix anda dengan klik pada ikon Vivix di bawah, ikuti langkah seterusnya dan pihak Shaklee Malaysia akan terus membuat penghantaran menggunakan perkhidmatan kurier GDex atau CityLink.
Cara 2 :
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi eksklusif tentang set mana yang paling terbaik untuk diri anda, tips serta cara pengambilan yang akan membantu anda mendapat manfaat  dan kesan dengan cepat!

Sekiranya anda berada di kawasan Taiping, Kamunting dan Simpang, saya adalah pengedar Shaklee di Taiping, Kamunting dan Simpang

p/s : Jika anda hubungi saya, saya akan kongsikan rahsia bagaimana untuk dapatkan Vivix dengan harga yang terbaik tau :)

Cara 3 :
Inginkan diskaun sehingga 15% bagi produk-produk Shaklee? Hubungi saya sekarang di nombor di bawah. Saya tunggu panggilan anda :)


Shaklee Distributor & Bussiness Leader


Kredit: Naluri Ibu

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts