Air Selusuh

Mudahnya Buat Sendiri Air Selusuh Cara Ustaz Don

01:30

Nama Ustaz Don memang tak asing lagi di Malaysia khususnya di TV-Alhijrah. Dengan loghat utara yang pekat, Ustaz Don berjaya mengikat hati penonton program 30 Minit Bersama Ustaz Don.

Dan bagi golongan bakal Ibu dan bapa yang menantikan kelahiran anak, Ustaz Don dengan senang hati berkongsi cara buat air selusuh sendiri di Majalah WANITA keluaran JUN 2014. Ternyata, Mudahnya Buat Sendiri Air Selusuh Cara Ustaz Don ini. 


air selusuh
Gambar Kredit- Page Ustaz Don DDaniyal Don Biyajid: Solat & Selawat


Para suami adalah orang yang paling afdhal untuk menyediakannya. Hanya ada 5 langkah untuk di baca:


1. Langkah Pertama


Surah Al-Fatihah (1X)


2. Langkah Kedua


Surah Al-Hasyr Ayat 21 hingga 24

Terjemahan Ayat 21:

Kalau sekiranya Kami turunkan AL-Quran ini kepada sebuah gunung, pasti kamu akan melihatnyatunduk terpecah belah di sebabkan ketakutannya kepada Allah. Dan perumpamaan-perumpamaan itu kami buat untuk manusia supaya mereka berfikir. 


Terjemahan Ayat 22:

Dialah Allah tiada Tuhan selain Dia, yang mengetahui yang ghaib dan yang nyata, Dialah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.


Terjemahan Ayat 23:

Dialah Allah yang tiada Tuhan selain Dia, Raja yang Maha Suci, yang Maha Sejahtera, yang Mengurniakan Keamanan, yang Maha Memelihara, yang Maha Perkasa, yang Maha Kuasa, yang memiliki Segala Keagungan, Maha Suci Allah dari apa yang mereka persekutukan.


Terjemahan Ayat 24:

Dialah Allah yang Menciptakan, yang Mengadakan, yang Membentuk Rupa, yang Mempunyai Asmaul Husna, Bertasbihlah kepadaNya apa yang di langit dan Bumi. Dan dialah yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.


3. Langkah Ketiga


Selawat Syifa'

Selawat Syifa



4. Langkah Keempat


Doa Selusuh

Terjemahannya:

" Ya Allah, dengan hak Maryam, juga hak hamba yang diturunkan kepadanya Surah Maryam, ringankanlah daripadanya (NAMA ISTERI) penderitaan bersalin, dengan rahmatmu wahai Tuhan yang amat mengasihani dari segala-galanya.


5. Langkah Kelima


Terjemahannya:

"Ya Allah, permudahkanlah dan jangan Kau sukarkan kerana Engkaulah yang Maha Memudahkan, segala yang susah adalah mudah bagiMu. Ya Allah, sempurnakanlah dengan kebaikan, dengan rahmatMu, Ya Arhamar Rahimin.


Kisah Air Selusuh Dan Kelahiran Don Mustofa


Mengikut cerita isteri Ustaz Don, Dr Husna pada hari beliau melahirkan anak mereka Don Mustofa pada 18 Januari 2014 suaminya itu tidak sempat pun membuat air selusuh sebenarnya.

Ustaz Don hanya menghembuskan ayat-ayat untuk membuat air selusuh tersebut dan mengusapkan sahaja pada perut beliau sebelum bersalin.

Alhamdulillah. Berkat doa seorang suami segalanya dipermudahkan. Redha suami datang bersama redha Allah. Sama-sama kita doakan agar kandungan kita selamat dan di permudahkan proses kelahirannya nanti.

Berdebar tak menanti kehadiran bayi? Persiapan semua dah lengkap?



Set Berpantang Moden, Selamat & Berkesan


Jika anda masih belum jumpa set berpantang yang mahu di gunakan ketika proses berpantang nanti, boleh la dapatkan Set Berpantang Shaklee Selamat Untuk Penyusuan Susuibu.

Set Berpantang Terbaik
Set Berpantang Premium Moden

Kelebihan lain set berpantang ini adalah mengelakkan sembelit yang menyeksakan sehingga serik untuk berpantang lagi seperti yang di alami oleh Puan Khadeejah Hasmad.

Selain itu bagi ibu yang melahirkan anak premature seperti Puan Hidayah, set ini sangat membantu beliau dalam proses pemulihan beliau selepas bersalin dan memberi kekuatan mental serta fizikal berulang-alik ke hospital menghantar susu perahan (EBM) untuk anak.

Susuibu amat penting dalam proses tumbesaran anak-anak tidak cukup bulan kerana organ dalaman seperti hati belum cukup matang untuk menyingkirkan bahan herba dari sesetengah produk lain.



Menyusu Anak Pramatang Memang Mencabar, Apa Yg Perlu BUAT? from iReach HD on Vimeo.


Dan bagi ibu-ibu yang berniat untuk menurunkan berat badan selepas bersalin, set ini memang terbukti mampu menurunkan berat badan seperti yang di alami oleh Puan Salwa Mohd Salleh ni. 20 kg! Wow, satu pencapaian yang sungguh mengujakan. Anda tak nak?

Bukan mudah ye mengawal selera makan ketika menyuskan bayi. Hanya ibu yang menyusukan je tahu tahap kelaparan selepas menyusukan tu. 

Tapi ada rahsia yang Puan Salwa kongsikan bagaimana beliau mampu menjayakan penyusuan dan dalam masa yang sama berjaya mengawal selera lapar. Nak tahu rahsianya? Saksikan video ini

Kurus Selepas Bersalin Sampai Turun 20kg! Wow! from iReach HD on Vimeo.

Akhir kata, semoga perjalanan kehamilan, proses melahirkan dan membesarkan mujahid dan srikandi anda di permudahkan oleh Allah swt. Jaga kesihatan dan pulihkan diri kerana si kecil itu amat memerlukan dakapan dan didikan dari ibunya sentiasa. Paling saya suka bau baby yang best tu. Memang tak mahu lepas tau.

Dan jika anda berminat nak dapatkan Set Berpantang Shaklee, cepat-cepat hubungi saya segera. Jangan tunggu saat akhir sebab lain rasanya bila berpantang dengan nutrisi yang cukup dan seimbang. Badan lagi cergas, tiada sembelit dan mood ceria sentiasa. Kalau yang bukan kelahiran pertama, abang-abang dan kakak-kakak juga sangat perlukan perhatian dari kita. Memang tak sempat nak layan sakit lama-lama. :)



Your Trusted SID 
Riza Afzan Asri 
SMS/Whatsapp 012-4637064 
Email: rizaafzan@gmail.com
COD: Taiping dan kawasan sekitar
Pos: Seluruh Malaysia


~Happy to share, pleasure to help!

You Might Also Like

10 respon

  1. Best kan bila minum air selusuh doa suami dan diri sendiri :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa macam.mendapat sokongan untuk 'berjuang' tu

      Delete
  2. Bes...rasa sejuk je masa daa LR suami hembus2 ayat d kepala...

    ReplyDelete
  3. assalammualaikum...
    mohon izin untuk berkongsi ilmu dan untuk dicuba..terima kasih banyak-banyak atas info yang cukup bermanfaat..semoga sama-sama kita beroleh rahmat dan keberkatan dariNya yang Maha Agung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummussalam. Silakn. Miga jadi asbab kebaikan dunia akhirat

      Delete
  4. Replies
    1. Air yang diberi minum pada wanita yang dalam proses kelahiran anak bagi memudahkan bayi keluar

      Delete

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts