Advanced Joint Health Tablet

Tips Ekslusif Untuk Bikers Kental Elak Sakit Pinggang Naik Motor Ketika Berkonvoi

10:00

Sakit pinggang lepas berkonvoi 2 jam? Turun di pit stop, terus semua gelek ala Mek Arab sebab nak betulkan urat. Dari yang baru dapat lesen L sampailah yang dah tahap bikers kental, semua akan alami perkara yang sama. Jadi jom saya kongsikan sedikit tips elak sakit pinggang naik motor untuk bikers kental ketika berkonvoi


Seat

Tak ramai yang menyedari, seat anda sendiri menyumbang kepada ketidakselesaan anda, terutamanya sakit pinggang. Jika anda mempunyai perancangan untuk membeli seat lain, pastikan anda cuba ia terlebih dahulu.

Selain itu, ada pelbagai jenis seat yang terdapat di pasaran. Sebagai contoh buttbuffer mampu mebantu menyebarkan berat anda supaya ia dapat mengurangkan tekanan terhadap pinggan serta tulang belakang anda


Backrest

Bagi pengguna skuter macam aku, memang terlebih untung sebab bagi model tahun 2008 dan ke atas, memang dah ada back rest. Tapi bagi yang tiada, rasanya anda boleh cuba ke kedai kusyen dan minta mereka "custom-make" backrest yang sesuai. 


Posture

Cara anda meletakkan posisi anda semasa menunggang juga mempengaruhi tekanan ke atas tulang belakang anda. Bagi mereka yang mempunyai motosikal berkuasa tinggi dalam kategori "sportbike" , anda berkemungkinan berada dalam posisi yang sangat jauh dengan postur yang salah dari hande bar dan akhirnya menyebabkan rasa tidak selesa yang berpanjangan.


Handlebars

Anda perlu consider untuk membetulkan handlebar atau membeli "risers" untuk mengurangkan kesakitan. Jarak antara anda dan handlebar akan menyebabkan kesakitan pada tulang belakang anda jika anda terlalu menunduk.


Stretching

Pernah tak anda buat regangan atau stretching sebelum dan selepas menunggang? Sebenarnya cara terbaik untuk mengurangkan sakit pinggang adalah melakukan regangan ringkas sebelum anda memulakan konvoi.

Tak salah ajak kawan-kawan konvoi buat regangan sikit. Jadi, nak buat stretching sebelum konvoi dan kurangkan sakit pinggang anda ATAU nak jaga macho sangat dengan terus ride dan akhirnya menderita sakit pinggang? PILIHAN di tangan anda :)

Dan tak lupa juga, masa buat pit stops pun kena buat stretching ye. Hamstring kita akan mengecut dengan sangat kuat akibat menunggang dan ia perlu diregangkan kembali ke keadaan yang normal. Jika hamstring mengecut, ia akan menarik bahagian bawah belakang menyebabkan sakit belakang. Jadi jangan lupa untuk membuat regangan sekurang-kurangnya 10-20 saat setiap kali ya?

Kredit: Edgarsnyder

Selain itu, anda perlu buat persediaan sebelum anda nak memulakan tunggangan. Persediaan ini bukan sejam sebelum ye? Persediaan ini perlu bermula sekurang-kurangnya seminggu sebelum konvoi bermula.

Antara yang boleh saya cadangkan adalah :


Senaman

Buat latihan regangan bagi pinggang anda sekurang-kurangnya setiap hari selama seminggu. Ini akan membantu menyediakan tubuh bagi perjalanan jauh yang sememangnya akan membebankan tubuh terutamanya di bahagian pinggang serta pangkal punggung


Stay hydrated

Biasakan diri untuk minum air secara kerap. Ini akan memastikan tubuh anda sentiasa dalam keadaan terhidrasi dan membantu mendetokskan badan anda daripada toksin-toksin yang melemahkan tubuh


Mulakan amalan pengambilan suplemen bagi kesihatan tulang & sendi anda

Anda boleh mula mengambil kalsium sama ada secara supplemen atau meningkatkan dairy intake bagi menguatkan tulang serta membantu menguatkan kembali tubuh anda. Jadi takde la asyik rasa cramp atau lenguh je

Dan ingat, jika anda ingin mengambil suplemen kalsium, jangan lupa ambil Vit D3 atau calcitriol sekali ye. Calcitriol ini berfungi untuk meningkatkan kecekapan tubuh untuk menyerap kalsium supaya ia tidak hilang dikumuhkan dari badan.

Anda ada boleh memilih untuk mendapatkan kalsium dan calcitriol secara berasingan atau kami di MY Health Venture ingin mencadangkan anda mengambil Ostematrix yang mengandungi gabungan calcitriol dan kalsium di dalam bentuk kaplet yang mudah dimakan. Cara nak amalkan cukup mudah: Makan 2 biji di waktu pagi dan 2 biji lagi 2 waktu malam. Mudah kan? Lupa pulak, kami cadangkan anda makan sebelum tidur sebab ia bantu tingkatkan penyerapan kalsium oleh tubuh memandangkan ketika itu anda tak buat apa-apa pun :-)




Selain itu, kami juga ingin mencadangkan anda produk Advanced Joint Health Tablet (AJHT) bagi membantu kesihatan sendi anda. Shaklee Advanced Joint Health Tablet mengandungi ekstrak unik Boswellia aktif dengan paten tertunda, ekstrak Jagung dan nutrien penting lain termasuk Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C untuk membantu meningkatkan keselesaan sendi dan pergerakan. Dengan menggunakan tumbuhan dan bahan-bahan berasaskan mineral, Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah formula sayur-sayuran 100%



So, takkan nak tengok je? Tak teringin ke nak konvoi direct dari KL dan terus ke Hatyai? Berhenti pun sekejap untuk isi minyak. Then ambil peluang pulak terus sampai ke 1000 corners? Fuh, heaven kan?

Walaupun macam takde kena mengena, tapi bayangkan akak seorang ini yang kendung anak sambil buat kerja rumah tapi tak sakit-sakit pun badan. If dia boleh buat, rasanya stakat konvoi ni, small the matter lah :)

ibu yang hamil & menyusu memerlukan banyak kalsium. Kalau tak cukup, jadilah macam ibu muda ini. Lebih kesian, gejala kekurangan kalsium membuatkan gigi anaknya juga decay...


Jadi adakah anda nak terus rasa malu setiap kali berhenti pit stop, dengan riding gear penuh satu badan, tapi terpaksa gelek Mak Arab untuk hilangkan lenguh badan? Jom join mereka yang telah mencuba dan berjaya mendiamkan terus suara-suara kecil yang selalu kata "Bawak motor besar tapi kata lenguh-lenguh. Nampak sangat badan dah second hand. Baik naik kereta je. Lagi selesa".

Hubungi saya sekarang untuk mendapatkan konsultasi terbaik untuk diri anda. 

p/s: jika anda mahukan Deal yang lebih menakjubkan, pm saya k :-)


Your Trusted SID 

SMS/Whatsapp/Telegram 012-9062030
Email: hazlinordin83@gmail.com
~Happy to share, pleasure to help!

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts