Halal

[Entry #3 Sang Suami] Halal ke Shaklee nih?

17:27


Hmmm, ini antara soalan pokok yang selalu diutarakan biler jumpe member yang tau aku n wife bagi konsultasi n maklumat ttg produk Shaklee nih. Ye la, kita bukan mcm dulu. Leh bantai makan sesuka hati jek. Janji sedap n yakin penjual tu Islam. Tapi itu dulu. Zaman sekarang, umat Islam kat Malaysia sangat peka pasal status halal haram. Alhamdulillah, perkara nie satu perkara yang bagus yang tunjukkan kita semakin celik tentang hal ni.

“Tapi aku x nampak pun logo halal JAKIM kat produk Shaklee yang ko jual ni?..ko nie jangan mudah terpengaruh,bro. Karang x pasal2 makan benda haram tau”

Antara petikan yang penah aku dengar sebelum ni. So, hasil pembacaan dan guide daripada kawan2 lain yang turut mengusahakan perniagaan nie, segalanya senang nak jawab.

Laaa,tu ader logo ISA. Halal la tu!!!!



 ISA

So skrg ni, apakah background ISA (Islamic Services of America) nih? 

Nie adalah sebahagian maklumat yang aku tanyer incik Google.

“Halal certifiers in the USA are many, but very few are internationally recognized. I.S.A. is unique in that it is recognized as a legitimate certifier for products and ingredients requiring Halal certification worldwide.
To gain access to worldwide markets and ensure your company’s success, get your Halal certification from a source globally recognized in over 70 countries - I.S.A.

I.S.A. has been recognized by LP POM-MUI, AIFDC-ICU, MUIS, Jakim and D.V.S. in Malaysia since their inceptions. Southeast Asia represents the world’s most stringently enforced Halal standards. Their continuous recognition demonstrates I.S.A.’s commitment to the highest Halal standards while simultaneously making the certification process as seamless as possible for businesses.

JAKIM and D.V.S. approved since 1982”

Sila KLIK SINI untuk maklumat lanjut ttg ISA

Dan ini pulak yang ditemui daripada website JAKIM. Ini adalah Senarai Badan Islam Yang Diiktiraf yang dikeluarkan pada 28 Disember 2012 dan anda boleh tengok dekat bilangan 55 yang menyatakan ISA diiktiraf oleh JAKIM.

 ISA, JAKIM

Untuk makluman, ini adalah sijil halal yang telah dikeluarkan oleh pihak ISA untuk produk-produk Shaklee. Produk yang dipasarkan di Malaysia adalah tersenarai dalam sijil tersebut termasuk yang menggunakan bovine gelatin iaitu Lecithin, OmegaGuard dan Vita-E complex. (Tidak semua produk Shaklee ada dalam pasaran Malaysia)

Kepada pengguna Shaklee, dan kepada yang mahu mencuba dan menikmati kebaikan Shaklee, gunakannya tanpa was-was. Selamat menjalani kehidupan yang lebih sihat!

Jika anda perlukan konsultasi or just sekadar ingin bertanya, jangan segan-segan kay...soalan boleh range drpd ubat-ubatan (mentang-mentang aku keje farmasi) sampai la pasal bab2 mengandung, breastfeeding and even tentang penjagaan anak-anak kita.

Riza Afzan Asri
ID 868991
nuhasafiya@yahoo.com
012-4637064


Happy to Share, Pleasure to Help!
   

Nantikan [Entry #4 Sang Suami] selepas ini..hehehe... 

You Might Also Like

0 respon

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Popular Posts